„Bőven látunk potenciált a magyar közterületi reklámpiacban” – interjú Bärbel Nietennel, az ADBOARD ügyvezető igazgatójával

17.10. 2017

A német Freund cégcsoportot októbertől egy új márka, az ADBOARD képviseli a magyarországi közterületi reklámpiacon. A német tulajdonos a régió több országában is jelen van, hazánk out-of-home piacán már 1993 óta aktív. Magyarországi jelenlétének megerősítése érdekében a cégcsoport több mint két éve létrehozott egy új, 100 százalékos tulajdonában lévő céget, amelynek tevékenységét hosszú távú stratégiája részeként egy friss márkával, saját bővülő eszközportfólióval új pályára kívánja állítani. Az ADBOARD jövőjéről és a magyarországi piaci kilátásairól Bärbel Nieten, a cég ügyvezető igazgatója árult el többet.

A Freund cégcsoport eddig a szlovák, a cseh és a magyar piacon is egységes névvel jelent meg. Magyarországon miért döntöttek az ADBOARD létrehozása mellett?

A német tulajdonos mind a négy országban folyamatosan keresi a bővülési lehetőségeket. Miközben meglévő ügyfeleinket a lehető legmagasabb szinten kívánjuk kiszolgálni, arra is törekszünk, hogy egyre több hirdető válassza a mi felületeinket. Ez gyakran a piaci stratégia részleges vagy teljes átalakításával jár. Koblenzben, a cégcsoport székhelyén úgy döntöttünk, hogy a hosszú távú magyarországi piaci terveink megvalósításához 100 százalékos tulajdonunkban álló leányvállalatunknak egy új, beszédes, a globális trendeket a helyi piacon jobban kifejező nevet és arculatot választunk. Így lett a magyar cégünk ADBOARD, a korábbi euroAWK Outdoor Kft. helyett.

Milyen terveik vannak Magyarországon az új márkával?

A német tulajdonos elkötelezett a magyar piac iránt, nemcsak rövid- vagy középtávú stratégiával rendelkezünk, hanem hosszú távra tervezünk. Célunk, hogy a magyar piac egyik legnagyobb közterületi szereplőjeként az ADBOARDdal Magyarországon is megtartsuk, illetve erősítsük pozíciónkat, a magyar piaci és jogi környezet valamennyi sajátosságának figyelembe vételével. Az új márka e hosszú távú stratégia szerves része. Azon dolgozunk, hogy a következő években is kihasználjuk az előttünk álló lehetőségeket, és növeljük mind vállalati, mind állami megrendeléseink számát.

Mivel tud kitűnni az ADBOARD a piacon?

Az ügyfeleink is meg tudják erősíteni, hogy több mint 2500 közterületi hirdetési felületünk – azok állapota, helyszíne, láthatósága alapján – Magyarország legjobb minőségű kültéri reklámportfólióját alkotják. A következő években ráadásul újabb felületekkel bővítjük eszközállományunkat, valamint további beruházásokat, fejlesztéseket tervezünk, hogy magyarországi ügyfeleinket még hatékonyabb kommunikációs eszközökkel szolgáljuk ki. Ezek megtervezésénél előnyt jelent, hogy a német tulajdonos nemzetközi piacokon is alkalmazott technológiájára, know-how-jára és tapasztalataira is építeni tudunk.

Milyen változásokat várnak a következő évek közterületi reklámpiacán?

A szabályozási környezet változásai egyértelműen kijelölik az utat a közterületi reklámcégek előtt, ez fogja meghatározni a piaci változásokat, a szereplők döntéseit. Nemzetközi jelenlétünk miatt cégcsoportunk már többször találta magát olyan helyzetben, amely során a piaci változások a tervei átalakítására vagy új stratégia kialakítására késztette. A német tulajdonos és a helyi cégvezetés már most is azon dolgozik, hogy az ADBOARD meg tudja valósítani hosszú távú növekedési céljait a magyar piacon.

 

Bärbel Nieten, az ADBOARD ügyvezető igazgatója. Már közel 20 éve dolgozik a német Freund cégcsoportnál, a magyar leányvállalatnál 2012 novembere óta ügyvezető igazgató.


További hírek >>